با استفاده از سناریو خانه هوشمند می توانید یک زندگی هوشمند را تجربه کنید.
امروزه در سرتاسر دنیا هوشمندسازی با اهدافی همانند صرفه جویی در هزینه ها،
زمان و ایجاد رفاه توسعه چشم گیری داشته است که می‌توان به دو طریق آن را انجام داد.

تایم بیس، و سنسور بیس

سنسور بیس به این معناست که مطابق با دانش طراح، سناریو طراحی می شود که هنگام هشدار کدام سنسور، کدام خروجی یا کدام وسیله برقی فعال گردد.

در این ویدئو مشاهده خواهید نمود که با یک نرم افزار با کاربری بسیار ساده فرآیند سناریو خانه هوشمند صورت خواهد گرفت.

سناریو خانه هوشمند چیست؟


یکی از جذابترین بخش های خانه هوشمند سناریوها هستند. سناریوهای خانه هوشمند سهولت و رفاه بیشتر را برای کاربران به ارمغان می آورند. با اجرای یک سناریو عملیات مختلفی در خانه هوشمند اجرا می شوند.

برای اجرای همه این عملیات کافی است یکبار صفحه موبایل خود را لمس کنید. تجربه کاربری لذتبخشی که سناریوها برای ما به ارمغان می آورند، جذابیت خانه هوشمند را دو چندان می کند. در این مقاله به بررسی این قابلیت می پردازیم.

به راحتی با نرم افزار موبایل سناریوهای خود را طراحی کنید...
به راحتی با نرم افزار موبایل سناریوهای خود را طراحی کنید…

امکان کنترل از راه دور ، ازقابلیت های یک سیستم هوشمند
امکان کنترل از راه دور ، ازقابلیت های یک سیستم هوشمند

سناریو خانه هوشمند چیست؟
سناریو واژه سناریو در فرهنگ معین به معنای فیلم نامه و داستان مخصوص فیلم بیان شده است. شاید دلیل استفاده از این اصطلاح در خانه هوشمند نیز شباهت فراوان بین سناریوهای اجرا شده توسط خانه هوشمند و یک فیلم نامه است!!!

تعریف سناریوهای خانه هوشمند توسط کاربر، او را از انجام کارهای تکراری بی نیاز می کند. سناریوها یک بار تعریف می شوند و برای همیشه قابل اجرا هستند. برای اجرا شدن سناریو کافی است یکبار صفحه موبایل خود را لمس کنید. سناریوها متناسب با نیاز کاربر و نوع کاربری ساختمان تعریف می شوند. در ادامه به معرفی چند نمونه از سناریوهای خانه هوشمند
می پردازیم.

سناریو اول: وقت بیدار شدنه!

عموما پس از بیدار شدن از خواب کارهایی  را به صورت روتین انجام می دهیم. از آنجا که این کارها هر روز تکرار می شوند، به منظور سهولت بیشتر می توانیم یک سناریو برای آن تعریف کنیم. سناریوهای خانه هوشمند کاملا قابل شخصی سازی هستنـد. هدف ما فقط بـیان یک مثال است! ابتدا باید تصمیم بگیرید پس از بیدار شدن از خواب چه کارهایی را می خواهید انجام دهید.

یک زندگی هوشمند را با سناریوهای سیستم هوشمند تجربه کنید...
یک زندگی هوشمند را با سناریوهای سیستم هوشمند تجربه کنید…

به عنوان مثال در زیر لیستی از این کارها آمده است:

در سفر باید شناخت!

با وجود اینکه اجرای سناریوهای خانه هوشمند به اندازه کافی جذاب و هیجان انگیز است، اما سناریوی سفر داستان متفاوتی دارد. از گذشته تا به امروز همیشه زمانی که عازم سفر هستیم انجام برخی از کارها را به دوستان یا آشنایان می سپاریم. به عنوان مثال آبیاری باغچه، روشن و خاموش کردن لامپ ها در شب به منظور شبیه سازی حضور و …

در هر نقطه دنیا ، امکان کنترل وسایل برقی منزل را دارید...
در هر نقطه دنیا ، امکان کنترل وسایل برقی منزل را دارید…

علاوه بر این برخی از کارهای دیگر را نیز شخصا انجام می دهید مانند فعال کردن سیستم امنیتی یا خاموش کردن تجهیزات سرمایشی و گرمایشی. از جمله فعالیت های سناریوی سفر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جهت استفاده از این سناریو لازم است ابتدا آن را در بخش سناریوهای خانه هوشمند خود اضافه کنید. از این پس هر گاه عازم سفر باشید با لمس آیکون سناریوی شما فعال خواهد شد.

سناریو سوم: شبیه سازی حضور در منزل

گاهی جهت افزایش امنیت و … علاقه مند نیستیم که دیگران از نبودن ما در منزل آگاه شوند. در صورت استفاده از خانه هوشمند می توانید با تعریف یک سناریو، حضور خود در منزل را شبیه سازی کنید.

روشنایی منزل را می توانید با استفاده از سناریو کنترل کنید...
روشنایی منزل را می توانید با استفاده از سناریو کنترل کنید…

با اجرای این سناریو هیچ کس متوجه عدم حضور شما در منزل نمی شود. لیست کارهای سناریو شبیه سازی حضور می تواند به صورت زیر باشد:

برخی از سیستم های هوشمند امکان زمانبندی برای اجرای سناریو را نیز در اختیار کاربر می گزارند. به کمک این قابلیت می توانید با زمانبندی فعال و غیرفعال شدن سناریوی حضور، خیال خود را راحت کنید.

سناریو چهارم: خانه تحت کنترل است آقای دزد

چنانچه از سیستم خانه هوشمند خود به عنوان یک سیستم امنیتی بهره ببرید، در صورت ورود بدون اجازه قبلی به منزل یا محل کار شما، سناریو امنیتی فعال می شود. نمونه ای از اجرای سناریوی امنیتی می تواند به شکل زیر باشد. بلافاصله پس از تشخیص ورود به محیط تحت کنترل سیستم، لامپ های راهرو روشن می شوند و صدای آژیر بلند می شود.

با تعریف سناریو می توانید واکنش های متفاوتی را با فعال شدن رله های مورد نظر داشته باشید...
با تعریف سناریو می توانید واکنش های متفاوتی را با فعال شدن رله های مورد نظر داشته باشید…

علاوه بر این صدای از قبل ضبط شده شما پخش می شود که به آقای دزد هشدار می دهید سریعا مکان را ترک کند. ضمنا کنترلر خانه هوشمند قادر است از طریق پیامک یا تماس صوتی ورود شخص غیر مجاز را به شما اطلاع دهد.

بدون نیاز به کیپد و ازطریق اپ ، می توانید چندین سناریو تعریف کنید...
بدون نیاز به کیپد و ازطریق اپ ، می توانید چندین سناریو تعریف کنید…


سناریو خانه هوشمند چیست؟
اگر سناریوی جذاب دیگری دارید که در لیست سناریوهای خانه هوشمند شما تعریف شده است، با ما به اشتراک بگذارید…

شرکت نیمه هادی سربداران : تولید کننده سیستم امنیتی هوشمند در ایران
جهت کسب اطلاعات بیشتر و معـرفی محصول به سایت ما مراجعه کنـید:
www.ifpanel.ir
جهت مشاهده ویدیوهای بیشتر می توانید صفحه اینستاگرام و آپارت مارا دنبال کنید:
لوگو آپارات ifpanel.ir
ارتباط با واحد فروش :
051-91014104

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *